Jak všichni víte, tak Instagram sám o sobě nemá v ČR reklamní systém (alespoň zatím). Pokud máte budget a chcete získat nové followery pomocí výkonnostních kanálů, doporučuji použít Facebook. Proč právě Facebůček? Jednoduše proto, že pokud kliknete z mobilního telefonu na Facebook inzerát cílící do Instagramu, dostanete se přímo na profil do aplikace. V tomto článku vám ve stručnosti ukáži, příklad nastavení kampaně.
Podoba inzerátu
Facebooku s Instagramem propojíme jednoduchým odkazem umístěným v textu inzerátu. Odkaz povede přímo do profilu (např. www.instagram.com/urlVašehoProfilu). Klíčové je, abyste si nechali vygenerovat náhled odkazu! Poté můžete změnit obrázek v odkazu dle libosti. Pomocí A/B testování jsem zjistil, že inzeráty kde byl odkaz pouze v textu dosahovali výrazně menší úspěšnosti.
Cílové skupiny a nastavení
Novým followerem se spíše stane ten, kdo již o vaší značce slyšel. Proto kampaně cílím na návštěvníky webu a fanoušky stránky. Pomocí cílení dle zájmů skupiny zpřesním na ty, co se zajímají o Instagram (je u nich větší šance, že budou mít nainstalovanou aplikaci). Pokud jsou tyto skupiny malé, rozšiřte je pomocí funkce podobná publika (lookalike audiences).
Jako účel kampaně nastavte “nasměrování lidí na web”. Kampaň nechte zobrazovat pouze v mobilních zařízeních a optimalizujte jí na kliknutí.
Výše uvedené body berte s rezervou. Každému funguje něco jiného, vše odhalí testování. Takže testujte, testujte a testujte. A do komentářů dejte vědět, co funguje Vám :).