Velmi často se na online konzultacích setkávám s dotazy typu “Kolik vlastně ta Facegram reklama (Facebook, Instagram) stojí?“, “Je dražší Facebook nebo Instagram?”, “Vyplatí se automatické bidování nebo nastaveni vlastního bidu?”, “Jaký typ nabídky použít?” apod. Dotazů týkajících se ceny je opravdu hodně. Proto jsem se rozhodl udělat několik AB testů, které na tyto otázky odpoví za mě.
Funguje lépe autobid nebo vlastní bid?
Zapeklitá otázka. Abych sám sebe přesvědčil o odpovědi připravil jsem u několika klientů z různých oborů A/B test, kde jsem postavil proti sobě reklamy s auto bidem a vlastním bidem. Ve většině testů se ukázalo, že nižších cen za konverze vždy dosahují ruční bidy. Zároveň pomocí změny ručního bidu dostáváte do ruky nástroj, jak hýbat s cenou za konverzi.
Při A/B testech jsem vždy používal stejnou kreativu (se stejným engagementem). Jednotlivé testy probíhaly na úrovni reklamních sestav. Vždy bylo do jedné sestavy investováváno minimálně 5000 Kč. Testy jsem dělal skrze různá odvětví. Výsledky některých testů naleznete na printscreenech dole. Ve 100% případů dopadl ruční bit lépe než ten automatický.
Ve výše uvedeném testu (obor osobní rozvoj, mentoring) sestava s ručním bidem 150 Kč získala téměř 2x tolik konverzí než sestava s automatickým bidem (při zachování stejného rozpočtu). A to je sakra rozdíl!
Další z testů proběhl v oboru stavitelství, kde sestavy s ručním bidem dosáhly o 34% více konverzí. Po ověření toho, že ruční bid funguje lépe jsem šel ještě dále a vyzkoušel testování nejnižší a cílové ceny. Tento cenový model postupně nahrazuje klasický model auto bid/ ruční bid.
Pozn.: Pokud optimalizujete na konverze a nemáte jich dostatek, zvolte větší konverzí okno popř. konverzi o stupeň vyšší ( např. místo nákupu použijte vložení do košíku).
V testu jsem nastavil nejnižší cenu s limitem 100 Kč v 1. sestavě a cílovou cenu 100 Kč za konverzi ve 2. sestavě. Po několika dnech a několika utracených tisících jsem zjistil, že sestava s cílovou cenou dopadla nepatrně lépe (dražší proklik, ale levnější cena za konverzi). Pravděpodobně kdybych do A/B testu investoval více peněz, tak by byly výsledky znatelnější.
Jak velký ruční bid nastavit?
Pro účely tohoto článku se vždy budeme bavit o nabídnuté ceně za konverzi. Každý inzerent by měl mít spočítáno, kolik ho maximálně může stát jedna konverze, aby byl při započtení všech nákladů včetně inzerce na nule resp. nebyl ve ztrátě. Jako první možnost stanovení správného bidu se nabízí nastavit právě tuto cenu. Nicméně praxe ukazuje, že to většinou nefunguje. Inzerenti se snaží přirozeně nastavit, co nejmenší cenu tak, ať mají z reklamy co největší přínos. Bohužel je většinou výsledek ten, že se buď reklama vůbec nespustí, nebo se rozpočet utratí jen z malé části.
Já většinou k určení vhodného bidu používám právě bit automatický. Nejprve nastavím kampaň(sestavu) s auto bidem, počkám až se stabilizuje (přestane se učit) a poté nastavím ruční bit o něco víše, než mi signalizuje auto bid. Následně hýbu s bidem od výchozí polohy nahoru nebo dolů s sleduji, co dělá utracený rozpočet a cena za konverzi. Tento postup se mi osvědčil jako nejefektivnější.
Je dražší Facebook nebo Instagram reklama?
Porovnávat jablka s hruškami také příliš nelze, tak nikdy nesrovnávejte cenu za Facebook a Instagram reklamu 1:1. Každá sociální síť je vhodná pro jinou rozhodovací nákupní fázi (SEE – THINK . DO – CARE) a pro každou sít by měla být nastavena vlastní KPI (vyhodnocovací kritéria). To důležité je vhodně zmapovat nákupní cestu uživatele a připravit takové sady Facegram reklam, které povedou k společnému cíli – nákupu produktu nebo služby.
Budu rád za jakékoli připomínky a poznámky do komentářů.
Velmi často se na online konzultacích setkávám s dotazy typu “Kolik vlastně ta Facegram reklama (Facebook, Instagram) stojí?“, “Je dražší Facebook nebo Instagram?”, “Vyplatí se automatické bidování nebo nastaveni vlastního bidu?”, “Jaký typ nabídky použít?” apod. Dotazů týkajících se ceny je opravdu hodně. Proto jsem se rozhodl udělat několik AB testů, které na tyto otázky odpoví za mě.
Funguje lépe autobid nebo vlastní bid?
Zapeklitá otázka. Abych sám sebe přesvědčil o odpovědi připravil jsem u několika klientů z různých oborů A/B test, kde jsem postavil proti sobě reklamy s auto bidem a vlastním bidem. Ve většině testů se ukázalo, že nižších cen za konverze vždy dosahují ruční bidy. Zároveň pomocí změny ručního bidu dostáváte do ruky nástroj, jak hýbat s cenou za konverzi.
Při A/B testech jsem vždy používal stejnou kreativu (se stejným engagementem). Jednotlivé testy probíhaly na úrovni reklamních sestav. Vždy bylo do jedné sestavy investováváno minimálně 5000 Kč. Testy jsem dělal skrze různá odvětví. Výsledky některých testů naleznete na printscreenech dole. Ve 100% případů dopadl ruční bit lépe než ten automatický.
Ve výše uvedeném testu (obor osobní rozvoj, mentoring) sestava s ručním bidem 150 Kč získala téměř 2x tolik konverzí než sestava s automatickým bidem (při zachování stejného rozpočtu). A to je sakra rozdíl!
Další z testů proběhl v oboru stavitelství, kde sestavy s ručním bidem dosáhly o 34% více konverzí. Po ověření toho, že ruční bid funguje lépe jsem šel ještě dále a vyzkoušel testování nejnižší a cílové ceny. Tento cenový model postupně nahrazuje klasický model auto bid/ ruční bid.
Pozn.: Pokud optimalizujete na konverze a nemáte jich dostatek, zvolte větší konverzí okno popř. konverzi o stupeň vyšší ( např. místo nákupu použijte vložení do košíku).
V testu jsem nastavil nejnižší cenu s limitem 100 Kč v 1. sestavě a cílovou cenu 100 Kč za konverzi ve 2. sestavě. Po několika dnech a několika utracených tisících jsem zjistil, že sestava s cílovou cenou dopadla nepatrně lépe (dražší proklik, ale levnější cena za konverzi). Pravděpodobně kdybych do A/B testu investoval více peněz, tak by byly výsledky znatelnější.
Jak velký ruční bid nastavit?
Pro účely tohoto článku se vždy budeme bavit o nabídnuté ceně za konverzi. Každý inzerent by měl mít spočítáno, kolik ho maximálně může stát jedna konverze, aby byl při započtení všech nákladů včetně inzerce na nule resp. nebyl ve ztrátě. Jako první možnost stanovení správného bidu se nabízí nastavit právě tuto cenu. Nicméně praxe ukazuje, že to většinou nefunguje. Inzerenti se snaží přirozeně nastavit, co nejmenší cenu tak, ať mají z reklamy co největší přínos. Bohužel je většinou výsledek ten, že se buď reklama vůbec nespustí, nebo se rozpočet utratí jen z malé části.
Já většinou k určení vhodného bidu používám právě bit automatický. Nejprve nastavím kampaň(sestavu) s auto bidem, počkám až se stabilizuje (přestane se učit) a poté nastavím ruční bit o něco víše, než mi signalizuje auto bid. Následně hýbu s bidem od výchozí polohy nahoru nebo dolů s sleduji, co dělá utracený rozpočet a cena za konverzi. Tento postup se mi osvědčil jako nejefektivnější.
Je dražší Facebook nebo Instagram reklama?
Porovnávat jablka s hruškami také příliš nelze, tak nikdy nesrovnávejte cenu za Facebook a Instagram reklamu 1:1. Každá sociální síť je vhodná pro jinou rozhodovací nákupní fázi (SEE – THINK . DO – CARE) a pro každou sít by měla být nastavena vlastní KPI (vyhodnocovací kritéria). To důležité je vhodně zmapovat nákupní cestu uživatele a připravit takové sady Facegram reklam, které povedou k společnému cíli – nákupu produktu nebo služby.
Budu rád za jakékoli připomínky a poznámky do komentářů.
Michal