V tomto A/B testu jsem se zaměřil na využití nového formátu sbírka, který v sobě spojuje prvky canvasu a produktových reklam. Test ukázal, že formát kolekce dosáhl výrazně horších výsledků (vyhodnoceno dle tržeb) než klasický formát obrázku.
Ukázky inzerátů:
Obrázek:
Kolekce (inzerát -> po kliku):
Princip formátu kolekce: Princip formátu je jednoduchý. Inzerát vypadá velmi podobně jako klasický obrázek, nicméně po kliku na něj se nám v prostředí Facebooku otevřou náhledy jednotlivých produktů, které jsme si pomocí Product setu vybrali v reklamní sestavě.
Klient a background kampaně: Klientem byl jeden ze 3 největších online second handů v ČR. Kampaň byla cílena na akvizici nových zákazníků, kteří nakoupí prostřednictvím eshopu. Optimalizace byla nastavena na konverzní událost Purchase.
Klíčové sdělení: Největší výběr v ČR, kvalitní oblečení z ciziny za ceny začínající na 20 Kč
Cíl kampaně: Nárůst tržeb prostřednictvím eshopu
Cílová skupina: zájmy second hand, bleší trhy apod., vyloučeni návštěvníci webu
Médium kampaně: Mobilní zařízení – Facebook
Budget a timing A/ B testu: 10 000 Kč , test trval 14 dní
Ostatní: Zajímavé bylo, že kolekce dosáhla o 42% většího počtu zobrazení při stejném budgetu, optimalizaci i umístění. Pravděpodobně jí Facebook nepatrně upřednostňuje.
Vyhodnocení: Jednoznačným vítězem testu se stal obrázek, který dosáhl při stejné investici o 90% více tržeb. Díky formátu kolekce jsme na druhou stranu získali několikanásobně více fans u stránky, nicméně toto nepovažujeme za žádné KPI.
Kampaň/metrika | Obrázek | Kolekce |
Tržby | o 90,7% více | — |
Nárůst fans stránky | o 242% více | |
Zobrazení | — | o 42,9% více |
CTR (odkaz) | 2,43% | 3,15% |
CPC | 2,46 Kč | 2,19 Kč |