„Messenger marketing a chatboti vám především šetří čas. Čas je to jediné, co nám zaručeně a nevratně mizí každý den. Ruku na srdce, kolik denních aktivit by šlo automatizovat? Věnujte se jen podstatným věcem (rozvoji podnikání, rodině) a běžné starosti nechte na chatbotovi.”

Krom toho, že vám chatbot šetří čas, přináší spoustu dalších výhod.

  1.    Messenger denně využívá více než 3 700 000 českých uživatelů (Facebook používá 5 200 000) a toto číslo stále roste.
  2.    Chatbot marketing je 10x výkonnější než klasický mailing. Průměrná míra prokliku u komerčního emailu je maximálně 3% (SmartInsight.com, 2018), zatímco u zprávy od chatbota je to více než 30 % (viz obrázek).
  3.    Chatbot automaticky odpovídá 24 hodin 7 dní v týdnu. Chatbot za vás pracuje, i když spíte nebo trávíte čas s rodinou.
  4.    Messenger marketing je osobnější než email. Oslovit někoho napřímo nebylo nikdy jednodušší. Email je anonymní, Messenger nikoliv. V momentě prvního kontaktu s uživatelem znáte nejen jeho jméno, ale získáváte přístup k celému jeho Facebook profilu včetně všech veřejných informací (fotka, přátelé, popř. koníčky atd.).
  5.    Chatboti také řeší elegantně problematiku GDPR. Nyní již nepotřebujete sbírat emaily, komunikujte prostřednictvím Messengera.

Co je to chatbot?

Nehledejte pod tímto termínem žádné science fiction. Chatbot je soubor marketingových funkcí, o které lze rozšířit vaší Facebookovou stránku. Po propojení stránky s chatbotem budete moci:

  • Automaticky odpovídat na dotazy zákazníků (dle toho, na co se zeptají).
  • Přes Messenger posílat a doručovat multimediální obsah.
  • Prodávat své zboží a služby přes Messenger pomocí automatických zpráv (jednou nastavíte a pak vše funguje bez vás).
  • Při vhodném použití získáte nástroj, který bude automaticky proměňovat potenciální zákazníky v platící zákazníky. A to platí v jakoukoli hodinu, ať jste kdekoli, třeba na dovolené.
  • A to nejlepší nakonec. Chatbota si může ZADARMO naklikat úplně každý i bez znalosti programovacího jazyka.

Konkrétní příklady využití chatbota v praxi

Pro ještě lepší pochopení si uvedeme několik příkladů z praxe.

Předprodejní strategie

  1.    Vlastníte eshop? Vytvořte si průvodce prodejem, který nejprve zjistí potřeby od návštěvníka a až na jejich základě mu doporučí konkrétní produkt. A pokud by stále otálel s koupí, tak mu po nějaké době zašle slevový kupón (např. na dopravu zdarma).
  2.    Máte na svém webu ebook, návod zdarma nebo jakýkoliv obsah, který chcete poskytnout výměnou za email? Brání vám GDPR? Použijte k distribuci obsahu Messenger chatbota. Navíc okamžitě víte, kdo si ebook přečetl a zda se mu líbil. Pomocí několika automatizovaných zpráv snadno prohloubíte vztah mezi vámi a potenciálním zákazníkem.
  3.    Pořádáte webináře? Sesbírejte pomocí Facebook Messengera dostatečný počet sledujících a následně jim před zahájením vysílání připomeňte, ať se nezapomenou připojit. Po webináři se jich pomocí načasované automatické zprávy zeptejte na dojmy z webináře a nabídněte jim některou z vašich dalších služeb.
  4.    Vyzvěte uživatele, aby okomentovali váš FB příspěvek. Každému, kdo příspěvek okomentuje, tak automaticky pošlete do Facebook zpráv nějaký bonus (sleva, ebook zdarma apod.). Více komentářů znamená vyšší dosah, což dále vede k lepším prodejům.
  5.    Budujte kolem sebe komunitu. Jste specialistou ve svém oboru? Pošlete lidem každý den návod nebo tip zdarma (samozřejmě vše automaticky), vzbuďte zájem u potenciálního zákazníka a následně mu nabídněte svůj produkt nebo službu
  6.    Prodávejte zábavně a tvořte pro zákazníky chytré kvízy. Na základě jejich výsledku pak můžete doporučit nějaký produkt.
  7.    Proč dělat neustále ty samé cenové kalkulace. Chatbot zjistí požadavky zákazníka a vytvoří mu hrubou nabídku sám nebo mu pošle zprávu, že nabídku pošlete do 24 hodin.
  8.    Máte restauraci nebo kavárnu? Nechte své návštěvníky vyfotit Messenger kód, který spustí chatbota, jenž jim automaticky zašle heslo k wifi. Za týden se jim pak znovu ozve, že máme super koláč v akci.
  9.    Jste na veletrhu? Pozvěte kolemjdoucí do zákaznického klubu. Stačí jen, aby vyfotili kód – o zbytek se postará chatbot. Pravidelně je pak bude informovat o výhodách a akcích, které dále chystáte.
  10. Pamatujete na kolo štěstí u Maunfiledu? Obdobnou verzi můžete vytvořit i pomocí chatbota. A to se vyplatí.

Zákaznický servis

  1.    Odpovídejte na dotazy 24 hodin 7 dní v týdnu. V každém podnikání se většina dotazů neustále opakuje. Proč by měl zákazník čekat na to, než budete mít čas mu odpovědět? Chatbot to obstará okamžitě a navíc nabídne zákazníkovi okamžité řešení. Vy si mezitím užívejte svého volného času.
  2.    Zákazník si přeje podat reklamaci nebo vrátit zboží? Přesměrujte ho na chobota, který s ním vyřeší základní kroky (popis vady, zaslání fotek, formulář pro odstoupení od kupní smlouvy apod.). Vy již reklamaci jen dořešíte.

Poprodejní strategie

  1.    Jelikož víte, co a kdy daný zákazník nakoupil, není problém se mu po určité době připomenout a doporučit nějaký další doplňkový produkt. Samozřejmě automaticky.
  2.    Poslali jste newsletter s novým článkem na blogu, ale téměř nikdo neklikl? Pošlete upozornění pomocí chatbota a článek si najednou přečte třeba 10x více lidí.

Využití chatbotů je nepočet. Stačí jen znát technologii a mít trochu fantazie. Přidejte se do největší Facebook skupiny o Messenger marketingu a začněte využívat sílu chatbotů i vy.